Friday 16 September 2011

Selembut tutur bicara .... Sesuci itukah hatinya?....

Wajahnya mungkin dilihat manis...tutur katanya mungkin gemersik di telinga.. tetapi sejauh mana jujur dan ikhlas hatinya...
Itu yang menjadi ukur tanda dalam aku menilai seseorang untuk aku jadikan sebagai sahabat. Bukan kekayaan.. bukan kecantikan.. bukan kemegahan yang aku cari.
Tetapi sebuah kejujuran dan keikhlasan dalam satu hubungan..

Apa yang telah berlaku menjadikan aku sebagai seorang yang lebih berhati-hati..bukan cerewet..sekadar cuba untuk menjaga hati ini yang pernah kecewa dalam satu persahabatan..Madu yang ku beri berbalas racun yang hampir membunuh semangat diri ini.

Bagi seorang manusia yang bernama seperti aku.. setiap persahabatan yang aku beri dan terima tanpa syarat...kerana aku telah berikan sebuah kejujuran dan keikhlasan dan aku inginkan hubungan itu berpanjangan ke akhir hayat...

Pengkhianatan atas sebuah kejujuran yang telah aku berikan  itu tak mampu untuk aku lupakan.. andai ada tangan yang dihulur tanda kemaafan .. aku tak mampu untuk membalasnya... sampai bila ?.... aku sendiri tak pasti....

No comments:

Post a Comment